torsdag 14 maj 2009

Växter i glas


Mitt glas med vattenpärlor har fått fint sällskap av två andra växter i glas. De stora vinglasen och konjakskupan kommer från Ikea (19:- styck) och gör sig väldigt bra i köksfönstret, tycker jag. Vinglasen är köpta för ändamålet men konjaksglaset hade vi innan. Jag vet inte riktigt vad sambon tycker om att jag satt en växt i det men än så länge har han inte sagt nåt ...

I det stora rödvinsglaset har jag satt en hemtrevnad.


Växten i konjakskupan tror jag såldes under namnet sköldpaddsört, men när jag söker på sådana växter så verkar det inte stämma. Ska kolla nästa gång jag är på Blomsterlandet.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det är alltid en fröjd att gå in här, du tar alltid så fantastiskt vackra bilder! Du är SÅ duktig!

Ha det gott!
Anna

Maria sa...

Men så roligt att läsa! TACK så mycket! :)