måndag 18 maj 2009

En "ny" expedit


Idag har vi handlat en bokhylla. En begagnad expedit. Jag blev glad när jag såg annonsen (med bilden ovan) för inte bara var det en sådan som jag letade efter - den fanns dessutom att hämta i samma kommun så vi behövde inte åka så långt. Det roliga var att när jag ringde på annonsen så visade det sig att hyllan fanns i mitt barndomshem!

Familjen som bodde där nu hade bott där ända sedan vi sålde huset. Men nu skulle de flytta så de ville göra sig av med en del möbler. Det var min morfar som byggde huset på 70-talet och jag bodde där de första 16 åren av mitt liv. En hel del hade hänt sedan vi flyttade därifrån - all 70-talskänsla hade försvunnit och de hade fräschat upp det hela med vit färg på diverse ställen. Väggen mellan köket och vardagsrummet hade rivits och ett rum på bottenplan som byggdes åt min bror hade de också tagit bort.

Bokhyllan ingår förresten i hallprojektet och ska modifieras innan den intar sin slutliga plats.

3 kommentarer:

Karola sa...

wow ibland är världen liten!

Maria sa...

Visst är den! Och det var verkligen jätteroligt att se vårt hus - 13 år senare.

Per sa...

Vad är sannolikheten för det?