lördag 9 maj 2009

Senetti och fuchsia


Senetti var en blomma som vi alla föll för när vi var på Lisebergs trädgårdsdagar. De stod där, fulla av blommor som verkligen lyste trots regnvädret. Blåvita, lilavita, helblå, hellila. Det var väldigt svårt att välja vilken av dem som skulle få följa med hem. Vi valde alla olika färger och var lika nöjda. Jag köpte med mig en blomma med en kombination av vita och lila blommor och idag har jag planterat om den i en lite större kruka och den har fått sin plats på altanen.


Jag föll också för ett erbjudande från Blomsterlandet. Tre sommarblommor för hundra kronor. Det blev tre fuchsior i fantastiskt vacker rosa och lila färg. Sköter jag dem rätt kommer de blomma friskt med nya blommor hela sommaren. Jag är mycket nöjd med det inköpet.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Vilka underbara färger!
Kul att du gillade vårt växthus!
Fina foton du tar!

Maria sa...

Tack! Kul att du kom och hälsade på :)