tisdag 26 maj 2009

Tygtavla till vardagsrummet


När jag var på Ikea för ett bra tag sedan köpte jag med mig ett tyg som jag tyckte skulle passa bra som tygtavla så här till sommaren. Tyget heter Bettina. Jag gillar att alla fåglar tittar åt samma håll utom en bångstyrig rackare. För att få in lite ljusare färger i vardagsrummet i väntan på renoveringen (som kommer ske någon gång de närmaste åren ...) så ville jag göra en ganska stor tygtavla. Nu äntligen har den kommit upp på väggen.

När sambon byggde växthus passade jag på att såga till bitar till en ram. 110 x 80 fick den bli. För att göra ramen lite stabilare adderade vi stödbitar i de fyra hörnen.


Efter att ha köpt en ny och bättre häftpistol än den billiga vi hade innan så gick resten av arbetet fort. Bara att stryka tyget, häfta fast det på ramen och se till att det blev sträckt och rakt. Sedan fäste vi ståltråd på baksidan av ramen och hängde upp den på en befintlig skruv. Den ska sänkas en smula men det får vi göra en annan dag.

Inga kommentarer: