söndag 24 maj 2009

Fototriss: Spetsigt


Det är premiär för min medverkan i Fototriss. Söndagens tema är spetsigt och med makroobjektivet i högsta hugg gav jag mig ut i trädgården på jakt efter lämpliga motiv.

Det är väl få saker som är spetsigare än rostaggar, vilket de skarpt gör sig påminda om när man ska beskära buskrosorna. Våra rosor växer som tokar därute mot husväggen.


Jag kunde inte hålla mig ifrån att fotografera fler humlor. Humlorna tog tillfället i akt att sörpla i sig sitt söta knark från vår hängkaragan, som precis börjat blomma. Och humlor har ju som bekant mycket spetsiga ben.


På den här bilden på en myra kom visst en liten röd lus också med. Det såg jag inte när jag tog kortet. Myran har förstås även den mycket spetsiga ben.

3 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Fina kort. Vad roligt att du fick med den röda lusen!

Sladden sa...

Fina bilder. Gillar alla 3!

Barbro S sa...

Jättefina bilder. Kul med spetsiga ben:)