fredag 22 maj 2009

Ja, se det snöar - eller?


Vi är på besök på Tjörn i ett par dagar och här är det snö minsann. Trots 18 grader i luften, som det var igår. Det var lite konstigt att komma in i det här snölandskapet i en dunge på mina föräldrars mark. Jag har inte sett något liknande tidigare.


Hela marken på ett begränsat område är alltså täckt av det här vita dunet, som lagt sig i drivor. Men någon snö är det förstås inte utan det kommer från träden.


Här är "boven" i dramat. En sälg. Eller flera förstås. Min far hade tänkt föreslå att vi skulle ta med oss skidor när vi kom för att hälsa på ... Idag har det regnat så nu har nog det mesta av snölandskapet försvunnit.

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Oj så läckert! Jag har aldrig sett något liknande förut. Kram Sandra

Maria sa...

Nej, visst är det häftigt? Trots att jag bott på det där stället i tre år så är det första gången jag sett marken täckt av dun.