lördag 13 april 2013

52 veckor - vecka 14 (1-7/4)



Årets vecka 14 började med annandag påsk och första april. I tidningen fanns förstås aprilskämt och Göteborgs-Posten tyckte att folk skulle lämna in mördarsniglar för att de skulle användas till att smörja spårvagnsspåren i stan så det inte ska gnissla när spårvagnarna far förbi. Det var kanske lite tidigt för mördarsniglar eftersom det varit så kallt i år så det var nog inte så många som nappade.

Innan vi for hem från påskfirandet så sköt sambon och min bror luftgevär och mamma visade oss hur elden spridit sig när de skulle elda gräs. Det var dagen innan eldförbud inträdde på grund av en massa gräsbränder och det gick lite snett. De höll på att elda upp sitt hönshus (utan höns i) och träden tog en del stryk. Tack och lov fick de stopp på det hela innan stallet och den uppallade vedhögen där fattade eld.

Jag hade tagit semester tisdag och onsdag så på tisdagen efter ett jobbmöte passade vi på att åka till Alingsås för en sen lunch och en promenad i Nolhagaområdet, vilket jag skrivit mer om här. Vi fick också hem en ny bilbarnstol som vi köpt till bil nr 2 och sambon installerade den på onsdagen. På torsdagen började jag jobba och sambon hjälpte till att tapetsera hemma hos min syster och dit åkte vi även på lördagen för mer tapetsering.

Inga kommentarer: