söndag 7 april 2013

52 veckor - vecka 12 (18-24/3)


Näst sista veckan i mars var vädret kallt men strålande soligt. Sambon var bortrest och jag passade på att få nödvändigheter gjorda i början av veckan och i slutet av veckan hälsade jag på mina föräldrar på Tjörn. Dit kom även min bror med familj under ett par dagar. Den här tiden på året längtar jag ut och det blev flera långa promenader i natursköna områden i skärgården.

Det kom flera olika fåglar och hälsade på hemma hos mina föräldrar, bland annat en gulsparv och en fasan. Jag tog bilder på dem genom ett fönster så de blev inte så skarpa som jag hade önskat men bättre det än inga bilder alls. Småfåglar är ju oftast väldigt skygga av sig och försvinner så fort man kommer i närheten. På fälten gick mängder av grågäss omkring och ibland gick det att fånga dem i flykten.

På lördagen besökte vi Säby kile och på söndagen blev det en tur till Valsängs sjöbodar. Vi passade också på att gå ungefär halva vägen ut på/till Björshuvudet från Halsbäck men fick vända då det inte var särskilt barnvagnsvänligt. Vi kämpade oss ändå längre än vad som var bekvämt, bland annat nerför en oländig istäckt stig.

Inga kommentarer: