måndag 1 juni 2009

Välkomna!


Sedan förra året har jag haft en sten liggande på altanen på baksidan. Den har legat där, redo för att när som helst förvandlas från en vanlig sten till något annat. För några dagar sedan gjorde jag äntligen slag i sak, inhandlade akrylfärger och testade att måla på stenen.

Efter att jag skrivit bara "Välkomna!" i vit text kommer sambon och tycker till. "Borde det inte stå Välkommen?" frågar han. Nej, tycker jag, det räcker inte platsen på stenen till. Sedan tycker han att den är klar. Med bara vit text på. "Du ska alltid förstöra genom att göra alldeles för mycket" tyckte han. Möjligen kunde jag få fylla i svarta skuggor. Möjligen möjligen möjligen kunde jag måla en blomma, men då skulle den vara blå.

Jag lyssnar inte alltid på min sambo.

För att akrylfärgen inte ska försvinna när den ligger utomhus så lackade jag stenen med båtlack. Lagom komplicerat pyssel.

Inga kommentarer: