tisdag 2 juni 2009

Vem vill råka ut för de här käftarna?


Jag kan inte låta bli att visa de här bilderna på två olika insekter, vars namn jag inte känner till. Den på de två första bilderna var ganska stor (cirka 1 cm lång) och landade på mitt finger. Den var inte speciellt rädd heller, för den följde med hela vägen till kameran och tillbaka. Som tur var satt makroobjektivet på (det har gjort det ganska ofta på sistone).


Insekt nummer två var pytteliten. Den satt på ett grässtrå i vår gräsmatta och bidade sin tid. Jag låg på en filt bredvid och läste när jag fick syn på det lilla krypet. Den var lite lilaskimrande, vilket syns mycket bättre på de kort jag tog utan blixt. Kortet nedan tog jag med blixt.

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Vilka läckra foton! Åh som jag längtar till jag köper ett macroobjektiv till kameran