måndag 29 juni 2009

Rosor och pioner


Förra året fick jag en pion av min mor och jag har ivrigt väntat på att den ska slå ut. Nu har den gjort det! Och vacker är den trots att blommorna inte är så stora. Det kanske de blir efter några år?

Vackra är också rosorna som vi planterade förra året. Jag kommer inte ihåg vilken sort det är men fick jag välja skulle vi ha bara sådana längs hela baksidan.


Rosorna som fanns när vi flyttade in är av sorten Queen Elisabeth enligt min mor. Och visst är de vackra där de står på baksidan av huset. De växer sig riktigt höga varje år. Nästa år kanske jag inte ska vara så feg och se till att klippa ner dem ordentligt.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert! Rosor efter regn är extra fina. Fast det kanske är dagg på dina bilder?

http://www.flickr.com/photos/onasut/2746090119/in/set-72157606187696383/

Maria sa...

Det är faktiskt min sambo som varit framme med vattenslangen och vattnat rosorna :)