fredag 13 juli 2012

Menorca dag 7 (7/7)

Sista dagen innan hemresedag var det enbart sol och bad som gällde och vi gottade oss i den starkt lysande solen. Lillkillen sov sig igenom förmiddagsdoppen, vi snorklade och passade på att njuta av vatten och sol. Vi återbesökte en av strandrestaurangerna och där var det nästan helt fullt så vi fick vänta lite på service. Jag åt jättegod seabass med vitlök och sambon åt kycklingspett. Restaurangen längst åt öster på stranden var klart bäst och jag tror att det huvudsakligen berodde på att de saltade lite mer på maten ...

Med hjälp av en speciell handikappstol kan även rullstolsburna personer få njuta av havet, vilket måste vara guld värt. Vi såg flera som var ute och guppade i stolen på bilden ovan. Sambon hittade ett snäckskal som var nästan genomskinligt. Vi hade tänkt ta med det hem men det försvann någonstans.

På kvällen var jag ute en sväng på stranden utanför hotellet för att ta lite nattbilder på den upplysta klippan. Tyvärr blev de flesta bilderna ganska misslyckade. Jag blev tvungen att gå ut igen lite senare eftersom jag tagit upp en till synes tom liten snäcka och det visade sig att den hade innehållit en eremitkräfta som kröp ut ur den i jakt på vattnet. Jag fick ta med både eremitkräfta och snäcka och stoppa tillbaka i havet och hoppades att eremitkräftan skulle hitta hem igen.

Efter en vecka på Menorca var det faktiskt lite skönt att komma hem igen även om jag inte hade haft så mycket emot att stanna en vecka till. Flygresan hem på söndagen gick ganska bra men lillkillen sov sig igenom hela väntetiden på flygplatsen så han var vaken större delen av flygresan istället. Man har ju inte så mycket plats i en flygplansstol och när det var dags för mat fick bebisen fnatt och skulle absolut pilla på allt, i synnerhet min matlåda, så det var en liten kamp att få äta med honom i knäet.

Inga kommentarer: