söndag 25 april 2010

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag


I veckans Fototriss ska vi visa hur det ser ut där vi är idag. Våren har ju äntligen kommit och det märks därute också.

Idag var det en underbar dag med vårvärme upp mot 15 grader. Jag passade på att rensa vår gräsmatta från lite överflödiga löv och kvistar och fick även undan lite ogräs från rosrabatten. Än vågar jag inte beskära rosorna, jag väntar på de klassiska musöronen på björkarna.

Krokusarna är alltid lite sena i vår trädgård men då får man ju njuta av dem under längre tid också. I år trodde jag att det bara skulle komma upp gula, de lila var lite senare av sig.


Måbärshäcken har börjat få blad. Senaste året har den fått växa vilt men i år är det dags att införskaffa en ordentlig häcksax och få lite stil på den igen.


Gräslöken har också tittat upp. Enda kryddväxten som är riktigt lättodlad. Man behöver inte göra något alls så kommer den ändå år efter år. Trots skuggigt och torrt växtläge.

11 kommentarer:

Lena Rollmar Kårén sa...

Jag kan känna dofterna!

Maria G sa...

Gräslök som är så gott :)
Härliga och fina bilder!
Ha en fin kväll!

Maigiz sa...

Ååå, vilka härliga vårbilder. Mina foton blev inte så vackra idag :)

Lena sa...

Otroligt fin triss!

Ha en skön kväll!

/ Lena

Beppan sa...

Så vackra vårbilder!! Härligt skir grönska... Inspirerande!

Anonym sa...

Underbara bilder! Gräslöken är min favorit! Här i Puerto Plata finns det vattnig sådan från Kanada att köpa, men den gör mer onytta än nytta.

Anne-Lie sa...

Gräslöken ser finfin ut! Snart dags för gräddfilen och färskpotatisen;-))

Len@ sa...

Fina närbilder du har här...härlig färg på krokusen...och gräslök så gott ;)

Jah Hollis sa...

Du verkar ha stenkoll på vad som händer i naturen nu. Fina vårbilder.

AnnCathrine sa...

Vackra bilder med härliga färger i din triss!

Daniela sa...

Underbara vår bilder, fotot på måbärs kvisten är så fint.