söndag 18 april 2010

Fototriss: Metall


Veckans Fototriss har temat Metall.

I natt åkte vi förbi det än så länge kallade Hjulet som de till slut fått upp vid Göteborgsoperan. Väl upplyst var det och syntes från långt håll. 22 maj är det åkpremiär för detta hjul och en biljett kommer att kosta 85 kronor för vuxna och 60 kronor för barn. Hjulet är 60 meter högt och har 42 gondoler med 8 platser i varje. En åktur kommer att ta 15-20 minuter. Inget för höjdrädda kan man tro.

Och hjulet är förstås byggt av metall.



11 kommentarer:

Lena sa...

Oj, vilket stort "hjul"!
Fin triss!

Tyvärr är jag höjdrädd så det blir ingen åktur för mig = )

Ha en bra dag!

/ Lena

Lena/isklockan sa...

Ååå vilket vackert collage det blev av bilderna. Bra upplysning också inför sommarsäsongen. Kanske kan vara nåt om man åker förbi neröver. Lena/isis

Beppan sa...

Snyggt fotat!!!
Kanske jag måste övervinna min höjdrädsla och ta en åktur nästa gång jag besöker Göteborg...

Mats sa...

Grafiskt tacksamt!
Vi hade något liknande i Malmö över julen och på kvällarna var det ett lyft.

Hur går det med namnet? Sverige har stora förväntningar på att göteborgshumorn ska slå till igen...

Vendela sa...

Coola bilder!!

Lena Rollmar Kårén sa...

Bra bilder!

Nettan sa...

Oj vilket stort hjul. Så häftigt du fotat det. Jag kommer aldrig att besöka det iaf inte åkandes. Snyggt

Mattias sa...

Den där saken ska få ett besök av mig, trots höjdskräck :-) Utsikten från den är nog för bra för att missa får jag för mig.

Justa bilder förresten!

AnnCathrine sa...

Wow, stort och himla mycket metall! Tjusiga bilder!

Gammelsmurfen sa...

Mycke metall är det...

Jah Hollis sa...

Snygga bilder du har tagit av hjulet. Och sannerligen mycket metall. :-)