tisdag 27 april 2010

Åter på Halleberg


Jag antar att jag kommer hinna med några turer till till Halleberg. Idag tog jag inte bilen så långt ut utan stannade och traskade ner till Uggledalen. Här är det en bra grusväg att gå på och det verkar vara ett populärt ställe att rasta hunden. Istället för hundar hittade jag en talgoxe som var så snäll att den satt stilla ett bra tag och lät mig ta kort på den.


Efter Uggledalen gick jag vidare till vattenfallet Brudslöjan. Jag tänkte titta på det häromdagen, fast nerifrån, men då började det hagla. Uppifrån kunde man inte se själva fallet, i alla fall inte utan att riskera livet. Det var ett ordentligt stup ner till marken och utsikten var fin.


Sedan fick jag syn på en myrstack. De små rackarna är svårfotograferade. Hela tiden i rörelse.


Inga kommentarer: