torsdag 27 augusti 2009

Spegel med ny färg


När vi var på Ikea och handlade klädkammarinredning sprang jag på en utförsäljning av små tuber med vaxfärg. 1 krona styck! Antagligen var orsaken kort datum. Trots att jag inte hade en aning om vad jag skulle göra med färgen kunde jag inte låta bli att stoppa ner en svart tub i vagnen.

Och det var ju bra. Jag har redan använt den två gånger. Dels till en obehandlad klädstång till klädkammaren och dels till den här spegeln. Spegeln har jag i princip haft sedan jag flyttade hemifrån. Nu tycker jag inte att den är speciellt snygg i träfärg och därför passade jag på att måla om den innan den fick inta sin plats som helfigursspegel inne i klädkammaren.

Jag gjorde det lätt för mig. Ingen slipning, ingen tvätt. Bara på med maskeringstejp på glaset och fram med tuben som hade inbyggd svamp att måla med. Sedan ett par påkladdningar av färg till önskad svärta. Färg som letat sig förbi maskeringstejpen ner till glaset skrapade jag bort med ett rakblad.

Före:


Och efter:

1 kommentar:

Mrs. b sa...

Vilken fin förändring! Och med enkla medel, sånt är alltid toppen! :-)