söndag 2 augusti 2009

Fototriss: Så här ser det ut där jag är idag


Veckans Fototriss har temat Så här ser det ut där jag är idag.

Idag är jag hemma och det har varit ganska fint väder. 23 grader varmt och solsken som på eftermiddagen har övergått till molnigt väder. Körsbären i träden är på väg att bli övermogna, rosorna blommar för fullt liksom de gjort ett bra tag nu och tomaterna i växthuset är på väg att mogna.

Men det visar jag inte här. Första bilden är från vår hortensia som är på väg att få blommor. Den är lite sen av sig. Den andra bilden är på krukplanterad mangold och bild nummer tre kommer från vår entré, där jag fått byta ut blommorna nu på sensommaren.



7 kommentarer:

lilalili sa...

Din sista bild blir min favorit här hos dig. Den är jättefin!
Ha en skön vecka!

hundenstina sa...

Vackra blommor ...
Min favorit blir den sista bilden!!!

Christer sa...

Det var ju inte alls ett grått bo... ;-)

Kerstin sa...

Jättefina bilder alla tre som blev en fin triss. Jag skulle gärna ha ett körsbärsträd. Tänk vad jag skulle äta. :)
Må så gott.

Gunvor sa...

Härlig triss! Finfina bilder!

Anonym sa...

Bild 1 blir min favorit.

Jah Hollis sa...

Det är uppenbarligen full aktivitet i växternas värld hemma hos dig. Fast det ser ju samtidigt väldig rofyllt ut.