måndag 3 augusti 2009

Göksäter


I lördags besökte jag Göksäter för första gången - Orusts svar på Ullared. Fast med mycket mindre folk, tack och lov. Det var lite bättre än vad jag hade väntat mig men jag är rätt kräsen så det blev bara några smågrejer köpta. Den som var mest lyrisk över sina inköp var min far - och han hade inte alls tänkt följa med från början!

Ett av mina inköp var en låda med handtag där jag kan ha mina trädgårdsverktyg. Hittills har de fått husera i en plastkruka men det här är ju mycket finare. Nästan så att man kan ha dem framme utan att de stör alltför mycket ...

Det som är dumt med Göksäter, förutom att de ligger lite illa till mitt på Orust, är att öppettiderna på helgerna inte är så generösa. Klockan ett stänger de på lördagar och på söndagar har de stängt.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Det var en snygg låda du fick tag på. Kul med fynd. :)
Må så gott.

Anna sa...

Den där var fantastiskt fin, precis något sådant jag letar efter! Nu måste jag tokgoogla på nätet! :-D

Maria sa...

Det fanns dessutom liknande i flera olika storlekar. Det här var den näst största.