söndag 12 juli 2009

Lite mer färg i hallen


Min lördagkväll ägnade jag åt att byta tyg på vår hallampa för att få in lite mer färg i hallen. Här och här kan man se hur den såg ut innan.

Jag har ägnat ganska lång tid åt att försöka hitta ett snyggt, stilrent vitt tyg med färg på, både på nätet och i butiker, men det har varit väldigt svårt. Efter att ha gått igenom Ikeas tygavdelning både en gång och en gång till så hittade jag precis när jag tänkte ge upp tyget Malena och bestämde att det fick det bli.


När lampan är släckt fungerar den som en vanlig tygtavla. Väl tänd lyser ramen igenom väldigt tydligt men jag tycker faktiskt inte att det gör något.


2 kommentarer:

Anna sa...

Superfiffigt och väldigt läckert!

Maria sa...

Tack! Det blev faktiskt ganska bra. Gillar det grafiska mönstret, det ska inte vara för plottrigt. :)