söndag 5 juli 2009

Fototriss: Se upp!


I veckans Fototriss gäller det att se upp! Det är nämligen temat för veckan och det kan tolkas lite som man vill. Jag valde den enkla tolkningen att helt enkelt titta uppåt. Och det gjorde jag hemma hos mina föräldrar, eftersom det var där vi var och hälsade på i helgen.

Min mor har ett jättestort växthus där det växer lite allt möjligt. Bland annat finns det massor av vindruvor och det är det man ser när man vänder blicken uppåt.


En pumpa är också på gång. Den växte ungefär 0,5-1 meter över marken. Jag stoppade kameran under växten och tog ett kort på måfå. Kameran fick se upp istället för jag själv.


En av de väldigt många buskar som blommade för fullt i trädgården var en schersmin. Vackra blommor mot en blå himmel. De doftade väldigt gott också.

6 kommentarer:

Olga T sa...

Oj så härliga bilder att se på! Måste ju varit ett eldorado att fånga bilder i det där växthuset! Pumpan blir min favvo!

Linda sa...

pumpan blir min favorit av dessa tre bilder:)

Susanne sa...

Pumpan var då för läcker! Om det växte så i mitt växthus...
Ha en bra vecka!

Jah Hollis sa...

Snygga bilder, och din mor verkar ha gröna fingrar.

Maria sa...

Min mor har väldigt gröna fingrar! Det är henne jag vänder mig till i allehanda växtfrågor.

Erik "Semlan" sa...

Druvorna ser fina ut. Görs det eget vin också hos dina föräldrar? Själv har jag inga gröna fingrar direkt... Gillar blomklasen på tredje fotot, snyggt hur solen belyser blombladen lite :-)