måndag 14 januari 2013

52 veckor - vecka 1 (1-6/1)

Jag tänkte försöka mig på ett litet bildprojekt det här året. Först funderade jag över om jag skulle ta en bild varje dag och lägga upp men jag insåg ganska snart att jag inte har disciplinen eller inspirationen till det. Så istället blir det ett litet bildkollage för varje vecka, som förhoppningsvis speglar lite av veckan som gått. Det här är det första, för årets vecka 1.

Årets första bild är bilden högst upp till höger. Efter att ha firat nyårsafton med mycket mat åt vi inte huvudrätten förrän efter elva på kvällen. Vi avbröt hummermåltiden för att fira det nya året och kika på fyrverkerier, sedan fortsatte vi efter tolvslaget. En bra start på året med suveränt god svensk hummer som pappa kokat.

2 januari besökte vi fågeldammarna i Surte och fotograferade mandarinänder.

Helgen efter nyår bjöd mina föräldrar på kalkonmiddag för första gången någonsin. Jag åt goda kalkoninspirerade quornfiléer istället eftersom jag inte äter fågel. Vi klädde upp vår son (nere t h) i fina kläder som han fått från sin mormor och morfar. Kvällen/natten avslutades med spel och vi lärde oss tärningsspelet 5000, som var extra spännande för sexåriga systersonen (mitten t v) som lyckades vinna över oss alla.

Inga kommentarer: