torsdag 8 november 2012

Frostigt

Vintern är på gång. Häromdagen tog jag en frostig förmiddagspromenad med sonen i vagn. Med mig hade jag runt 2 kg runt halsen - kameran och mitt nya Canon EF 70-300mm f4-5.6L IS USM. Ett objektiv som jag hittills är väldigt nöjd med. En stor fördel är närgränsen på en dryg meter, vilket innebär att man kan ta nära makrobilder. Att det sedan är relativt kompakt i hopfällt läge och bildskärpan är väldigt fin gör det ju bara bättre. Jag bytte ut mitt Canon EF 70-200 f4 L USM mot detta och har inte ångrat mig en sekund.

2 kommentarer:

Siew Feun sa...

Mycket fina bilder Maria! Nu vill jag också skaffa ett 70-300mm. Vad kostar objektivet och var har du köpt det?

Maria sa...

Jag köpte det från Tyskland, hifishop24.de men de verkar inte ha det längre. Det är bara att söka på prisjakt.nu efter bästa priserna, där kan man även se internationella webshoppar. Strax under 11 000:- betalade jag, inklusive frakt.