torsdag 3 december 2009

Blommande amaryllis nummer 1


Den första amaryllisen (av tre) har slagit ut sina gigantiska blommor. Och vacker är den så det förslår! Den började blomma lite tidigare än vad jag hade trott men två blomknoppar till är på väg så vi får njuta under en längre tid. Tyvärr glömde jag skriva upp vad de båda amaryllislökarna som vi köpte i år tillhör för sorter så jag vet inte vad den heter.

Fler amaryllisbilder lär komma när de andra slår ut. Den från i fjol är röd och är på god väg att slå ut och den sista, som jag inte riktigt kommer ihåg hur den ser ut, kommer ta lite längre tid på sig. Det ska bli spännande att se vad det blir!




3 kommentarer:

DAHLARNA sa...

Otroligt vackra bilder på din fina amaryllis! Hoppas att du har ahft en bra dag! KRAM

Nilla sa...

Vilken vacker!
Ha det bra.

Maria sa...

Tack! Det är bara så tråkigt att de ska blomma över så fort ... men som tur är har jag ytterligare en knopp på den amaryllisen att se fram emot.