torsdag 19 november 2009

Uppskruvat


Vår vardagsrumsvägg har äntligen försetts med några nya kubhyllor. Har tänkt köpa kubhyllorna från Bolagret (finns under "bord") länge men antingen har de inte funnits när jag varit där eller så har jag inte haft transportmedel i form av bil med mig. Nu kilade jag in fem minuter innan stängningsdags och kilade nästan lika snabbt ut igen med en kartong i famnen.


Kubhyllorna kan även användas som sideboard och är inte från början försedda med upphängningskrokar eller liknande. Därför var jag tvungen att fixa det. Det snyggaste är förstås en dold upphängning så vi köpte hängbleck på Clas Ohlson och jag ägnade en kväll framför tv:n åt att borra hål för skruvar och fräsa ur spår för upphängningsskruvarna. Ett av mina nya favoritverktyg är en söt liten skruvdragare, som tyvärr är lite för klen för större jobb men är smidigare att arbeta med än den stora och fungerar bra till sådana här småjobb.


Så kom hyllorna till slut äntligen upp på väggen. De vita hyllorna gör sig bättre mot den (förhatliga) blå tapeten än vad den mörkare röda tavlan som hängde där innan gjorde. Vardagsrummet är ett av de rum som vi har kvar att fixa till men det är ett lite större projekt som får vänta ett tag till. Under tiden får vi göra det bästa av situationen.

Inga kommentarer: