söndag 22 november 2009

Fototriss: Skön


Temat i veckans fototriss är "Skön" och jag har valt att tolka temat med en oväntad present som jag fick idag.

Vi var på julmarknad idag och plötsligt säger sambon "Vill du ha ett halsband?". Så fick jag välja ut ett halsband som jag tyckte var fint bland de olika smyckestånden som fanns. Det fanns ingen prislapp på det här halsbandet utan jag föll för att det var fint, annorlunda och ändå relativt enkelt. Hon som sålde det uppmanade mig att prova det och jag försökte förgäves öppna det, ändå tills vi gemensamt kom fram till att hon visst hade glömt att sätta dit ett spänne. Så hon fixade det på plats och sedan fick jag testa det och sambon köpte halsbandet åt mig. Supergulligt av honom!

Priset visade sig vara 550:-. Ett galleri med fler silversmycken finns på tillverkarnas hemsida, Annedue.



6 kommentarer:

ViDu sa...

Ett väldigt vackert halsband. Annorlunda. Gullig sambo du har....

Jah Hollis sa...

Vilken omtänksam sambo du har. Och vilket snyggt halsband. Skönt, helt enkelt.

wicca sa...

Vilken snäll och omtänksam sambo du har, var rädd om honom...Snygga smycken i snygg förpackning.

Anni sa...

Mycket läckert halsband - festligt att hon glömt låset!
Och du, vilken underbar sambo du har!

Frida sa...

Viklet skönt halsband. Fint gjort av sambon!

Malin sa...

Fiint, både halsduken, fotona och fint av din sambo!!