fredag 27 november 2009

Tidig julklapp


Snart blir jag av med laptopen som jag brukar använda när jag sitter i soffan och pluggar, tittar på tv eller vad jag nu gör. Det är nämligen en företagsdator via sambons jobb och har hittills kostat alldeles för mycket pengar.

Den här gången kände jag att det måste vara en laptop som håller ett bra tag. Inte vilken skitdator som helst alltså. Stor skärm ska det vara och den ska vara bekväm att skriva på. Och inte alldeles för dyr ...

Sambon och jag undersökte laptopsituationen på Mediamarkt och det var tyvärr ingen som jag fastnade för direkt och bara var tvungen att ha. Men efter att ha gått ett varv och funderat så var det ändå en Sony VAIO som jag fastnade för. Stor skärm och bekväm att skriva på. Jättebra, jämfört med de andra datorerna som fanns där. Dyrare än jag tänkt mig men sambon gav mig en del av den i julklapp. Toppen! Nu har jag en riktigt bra dator som jag kan ta med mig när jag åker någonstans.

2 kommentarer:

Anna sa...

Men Maria! Det är ju en MAC du ska ha!!! ;-)

Maria sa...

Jo, det var en mac jag helst ville ha. De är snyggast. Men så mycket pengar har jag tyvärr inte råd att lägga för en dator med samma prestanda som den jag köpte :)