söndag 4 oktober 2009

Fototriss: Inspirationskälla


Temat i veckans Fototriss är Inspirationskälla. Man ska visa något som ger fotoinspiration.

Min största inspirationskälla är naturen med de djur och växter som finns där. De här rosorna får symbolisera det. Jag är så glad att rosorna fortfarande blommar som aldrig förr där ute i rabatten. Igår blåste det och regnade så mycket så jag passade på att ta in några av dem innan de blåste bort.

En liten fripassagerare i form av en bladlus följde visst också med in.



10 kommentarer:

Lissen sa...

Ja, naturen är en stor inspirationskälla för mej också!
Den sista bilden tycker jag är så läcker!
Ha en skön söndag!

Anna tassar in.. sa...

Mmmm du din lilla lus den är så pass söt..den gläder mig..

Cumulunimbus sa...

Vilken lycka att det var en så fin lus som följde med in till dig... kunde ju i värsta fall ha varit en snigel... ;)

Hursomhelst, jättefina bilder alla tre!!

Jenny sa...

Naturen är onekligen en underbar inspirationskälla. Den sista bilden med den lilla parveln blir min favorit här.

Mona sa...

Mycket vackra bilder. Full av romantik.

Anni sa...

Härlig triss - jag tror minsann att jag ska plocka in rosenkvisten jag sett där ute!

ViDu sa...

Vilken fantastisk triss! Sista bilden är bäst.

Jah Hollis sa...

Jamen, det märks ju att du blivit inspirerad när du tagit de här bilderna. De är väldigt fina alla tre, med den lilla insekten som en bonus. :-)

Malin sa...

Underbara bilder! Visst gör sig naturens under bättre än det mesta på bild - vilket dina bilder tydligt visar. :-) Min favorit blir nummer två.

Micke sa...

Fina bilder, bilden i mitten blir favorit.