lördag 10 oktober 2009

En liten doft av sommaren ...


I våras sådde jag taklök. Den har ju inte direkt växt så det knakar ... de flesta taklökarna är fortfarande jättesmå. Kanske för att de stått inne hela sommaren eller så är det så det ska vara. Idag fick jag för mig att göra ett litet arrangemang med taklökarna - som ett litet stenparti fast inomhus. Det blev lite somrigt så här på höstkanten, men det kan ju behövas när det bara blir mörkare och mörkare.

Min bror och svägerska var så snälla och plockade med sig några stenar till mig från Öland. Det var så gulligt av dem och jag blev jätteglad. Stenarna fick bli bas i arrangemanget. Stenen som det står "Välkomna" på var egentligen bara en teststen för att se hur det gick att gravera i den. Men den har legat på fönsterbrädet väl länge nu så jag plockade med den också. Hade jag haft sand hemma så hade jag använt det men nu blev det småsten istället.



Inga kommentarer: