söndag 27 september 2009

Fototriss: Utblommat


Veckans fototriss har det höstiga temat utblommat. Det har ju verkligen börjat märkas vart det barkar och det är inte så många blommande växter kvar.

Våra pioner har blommat ut för länge sedan men frökapslarna verkar nyligen ha öppnats. Jag funderar på att ta tillvara fröna innan de försvinner och se om det kan bli något av dem. Rosorna har växt vilt under sommaren och blommar egentligen fortfarande för fullt. Men de blommar ju ändå ut i omgångar ...



10 kommentarer:

sinneskatten sa...

Mycket vackra bilder som man fångas in i.
jag gillar speciellt din nyponbild

Bitten sa...

Kan inte välja bild. Alla är lika fina.

Sofia sa...

Vad vacker den översta bilden är!

Jenny sa...

Oj! Kanonfina bilder med härliga höstfärger i!
Och så knivskarpa....(:
Säjer som Bitten...
Kan inte välja!??! Alla 3 är sagolika.
//Flisan

Proforma sa...

Vad fina bilder du tar! Jag har precis fått en ny kamera och kämpar för fullt med att lära mig. Jag tycker det är svårt att få till fina bilder, särskilt de på nära håll.

Du undrade var butiken Stilrent finns. Den ligger i Sävedalen i Partille kommun utanför Göteborg, man kör mot Stockholm och det är innan Lerum. Jag vet ju inte var i landet du bor men bor du i göteborgstrakten så vet du säkert var det är.
Lycka till!
Irene

princexswe sa...

Vackra närbilder. Den första gillar jag lite extra.

Majsan sa...

Åh, vilka härliga bilder. Första bilden blir min favorit.. den tilltalar mig på ett beskrivbart sätt.

Anni sa...

Mycket, mycket vackra bilder - och visst har du rätt i att pionens frökapslar är fina! Du ska kunna så fröna, men räkna med att det tar tid innan det blir blommor...

Lena Norgren sa...

Fantastiskt vackra bilder!!!!Den sista blir min favorit för den har en mer harmonisk bakgrund.

ViDu sa...

Första bilden blir min favorit.