tisdag 31 mars 2009

Upphöjningshylla för köksskåp

Jag tog en liten tur till Ikea i Bäckebol idag och traskade runt där i lugn och ro. Det var precis lagom mycket folk (med andra ord inte så många). Jag fick med mig en hel del användbara saker hem, bland annat den här käcka lilla hyllan som jag hittade i köksavdelningen.


Det är en liten hylla som man kan ha för att utnyttja utrymmet i köksskåpen bättre. Jag köpte en till vårt kryddskåp, där vi definitivt behöver lite bättre ordning. Trots att vi har vår kryddhylla på skåpsdörren (den kan man se här och här) så blir det en del kryddor över som kräver förvaring. När de står längst in i skåpet är det lite svårt att ha översikt över dem.


Den lilla hyllan ingår i serien Rationell variera men verkar inte finnas med på Ikeas webbsida. Det fanns en bredare variant som man kunde montera den mindre hyllan på också. Mycket praktiskt.

Inga kommentarer: