måndag 13 oktober 2008

Peugeotkvarnar

Våra peppar- och saltkvarnar är en present som vi har fått i gemensam födelsedagspresent av min bror och hans fru. Det var verkligen en användbar present eftersom våra andra, billigare, kvarnar inte har fungerat så bra. Det gör däremot de här, med sina Peugeotkvarnar. Snygga är de också. En mörk för svartpeppar och en ljus för salt.

Vid samma födelsedagstillfälle hade jag faktiskt också köpt en mörk Peugeotkvarn, men modellen mindre, till sambon. Great minds think alike.

2 kommentarer:

tinaminastina sa...

De där peppar och saltkvarnarna är jättefina...och väldigt bra har jag hört!

Ja,att övervintra växterna från uterummet blir ett riktigt äventyr...men det får gå som det gör.Läste att man iof kunde klä in dem i väv och isolera med frigolit. ohc ha dem ute..men jag vet inte.Tror jag passar på och njuter av det inne och hoppas på det bästa!Värre är det kanske med olivträden...de ska visst utsättas för frost har jag hört.

Ha det fint å kram!

tina

Maria sa...

Peppar- och saltkvarnarna är jättebra. Och det är ju garanti på själva mekaniken så de lär väl hålla ett tag till skillnad från andra grejer ...

Alltid lite krångel med växter. Vi har ett antal krukor ute som vi ska sätta intill huset och isolera. Sen får vi se hur det går under vintern.