söndag 16 juni 2013

52 veckor - vecka 19 (6-12/5)



Under vecka 19 började det plötsligt bli lite varmt och skönt ute, sådär så att man vill vara ute hela tiden. Även sonen fick komma ut och stifta bekantskap med gräset. Det var ingen förälskelse från första stund utan han försökte fly gräsmattan ner till grusplanen, där det var lite roligare. Jag försökte fotografera såpbubblor, vilket inte var det lättaste. Dels ska de hålla och dels ska de vara kvar där man vill fotografera dem. Dessutom ville jag inte att grannarna skulle tycka att jag var nån tok som satt och blåste såpbubblor på altanen så jag gav snart upp.

På försommaren brukar jag bli utflyktssugen. Efter att ha konstaterat att påskliljorna på Fagerås enligt hemsidan skulle stå i nästan full blom så blev det en tur dit på söndagen. Det var fullt av påskliljor överallt och sevärt men kanske inte värt att besöka varje år om man inte bor närmare. Vi fikade våfflor och hittade fler fina ställen på vägen hem som vi kanske besöker en annan gång. På kvällen fick sonen en ny intressant frisyr när han badade med sin pappa.

Inga kommentarer: