onsdag 29 december 2010

Vår 6-årsdag


Idag (igår) firade sambon och jag att vi varit tillsammans i 6 år. Det är ju lite knäppt att göra det just i mellandagarna, då det ju är så mycket annat att fira, men det var då han kom och hälsade på mig för 6 år sedan och sedan blev han kvar.

Vi slog på stort och firade ordentligt. På arbetsresa till Frankrike hade sambon köpt en flaska Veuve Clicquot Brut och till champagne måste man förstås äta hummer. I fiskdisken köpte vi två fina amerikanska humrar. Ca 0,5 kg styck vägde de. Till förrätt fick det bli Kalixlöjrom som var vansinnigt god.



Jag kunde inte låta bli att köpa en havskräfta också. Största jag ätit, tror jag. Den var mycket god men lite åt det salta hållet så det var tur att jag åt den efter hummern.


Till efterrätt blev det efterrätternas efterrätt - Creme Brulée. Till det drack vi rom respektive Armagnac.

Det lär dröja innan det blir en lika dyr hemmakväll igen ... men ibland är det värt det!


1 kommentar:

Anna Nilsson sa...

Stort Grattis till er båda!