lördag 4 december 2010

Idol 2010 semifinal


Igår var vi i Scandinavium för att se semifinalen av Idol 2010. Riktigt roligt och bra trots att Linnéa, som var en av mina favoriter, åkte ut förra veckan. Vi hade hyfsade platser på rad 14 på parkett och syntes till och med i bild vid något tillfälle. Eller ja, sambon och mitt hår var väl det som syntes i bild, inte så mycket annat.

Jag hade med mig en kompaktkamera som jag har som komplement till systemkameran. Lite lättare att stoppa i fickan och helt okej med 12x zoom även om bildkvaliteten blir betydligt sämre. Några kort blev det i alla fall.

På bilden nedan har Jay Smith precis fått reda på att han gått till final och är lättad och glad.


Olle och Minnah fick däremot sjunga om. Vi hade tokiga Minnah-fans med stora lappar framför oss så hennes nummer fick vi inte se så mycket av.


Olles omsjungning var inte lika bra som första gången han sjöng.


Minnah är precis i färd med att få reda på att det är hon som gått vidare.


Finalisterna kramar om varandra medan Olle hyllas för sitt deltagande så långt. Efter prestationerna igår var det helt rätt personer som gick vidare. Det borde inte vara så mycket som hotar Jays vinst i den här tävlingen, det skulle möjligen vara om finallåten passar Minnah mycket bättre röstmässigt.

Inga kommentarer: