lördag 30 oktober 2010

Halloween


Tre "bus eller godis"-tjejer i vackra kläder (nja) har just ringt på min dörr och jag valde att ge dem godis ... man kan just undra över vad de skulle göra för bus om de inte hade fått något. Det ser nog extra inbjudande ut med en lysande pumpa utanför dörren. Egentligen är det ju inte halloween förrän imorgon men det verkar som att många barn går runt idag.

Min pumpalykta har klarat sig hyfsat trots ordentliga snigelangrepp, regn och frost. Idag köpte jag flera mindre pumpor för dekoration både ute och inne.


Jag kunde inte låta bli att göra en mindre pumpalykta till bordsdekoration. Jag gjorde stjärnor på baksidan och testade att karva ut ett litet lysande budskap på framsidan.



En liten grupp med hemtrevnad, en betongpumpa och ett par riktiga pumpor fick ta plats i lilla rummet på sidobordet som min begåvade sambo snickrat ihop.

Inga kommentarer: