söndag 11 juli 2010

Camping


Om några veckor ska vi åka kanot på Klarälven under tre dagar och för detta har vi behövt införskaffa en del campingutrustning. Kostnad hittills för ett tvåmannatält, en sovsäck, ett uppblåsbart liggunderlag, en vattentålig packpåse, campingbestick och matlåda uppgår till cirka 3800:- och det lär väl inte sluta där. Hyra av kanot plus avbeställningsskydd för två personer kostar ungefär 2000:-. Snart är vi uppe i kostnaden för en charterresa till något varmt land under en vecka. Fast det är klart, de här pryttlarna har man ju kvar.

Jag funderade ett tag på att köpa ett par campingkuddar för 69:- styck men sedan beslutade jag mig för att sy egna istället med grejer som redan fanns hemma. En lite plattare till sambon och en lite fylligare till mig. Som vi vill ha det. Ett par örngott till dem sydde jag också.



Eftersom vi ändå införskaffat all den här utrustningen planerar vi att åka en sväng till Skåne efter kanotfärden. Förhoppningsvis blir det vackert badväder även i augusti.

Inga kommentarer: