söndag 9 maj 2010

Lisebergs trädgårdsdagar 2010


Vid den här tiden på året är det alltid lika roligt att gå på Lisebergs trädgårdsdagar. Den här gången kom jag till och med in gratis tack vare ett Lisebergskort som jag fått. Och man behöver ju slantarna till växter och annat som man hittar att köpa.

Jag var nästan lite sugen på att köpa en sådan här gris att ha vid vår ingång. Man sätter blommor inuti grisen. Mycket dekorativt fast inte helt och hållet i min smak. Det fanns tuppar också och min moster köpte en sådan. Det ska bli spännande att se vad hon gör av den.


Uppe på stora scenen hade florister gjort olika klänningar av blommor, inspirerade av olika historiska stilar. Oerhört läckert.


Det fanns olika balkongutställningar fulla av inspiration. Här kunde man rösta på den man gillade bäst. Nummer ett var full av budskap, bland annat med den här dörren.


Fullt av färg och grupperingar av blommor fanns i en annan av utställningarna. Det här skulle man kunna göra själv. Det blir ju ganska billigt att köpa småvaser på Ikea.


Flaskpost? Roliga hängande dekorationer i form av glasflaskor med olika föremål instoppade fanns i en annan av utställningarna.


Och lite retro med fullt av färger.


Även för biodlare eller sådana som är intresserade av biodling fanns det ett stånd. Fast det var visst mest barn som var intresserade av de levande bina.

Inga kommentarer: