lördag 6 februari 2010

Tapetval


Jag fick möjligheten att välja nya tapeter till min övernattningslägenhet som jag ska ha de närmaste två åren. Anledningen till att de skulle tapetsera om var förmodligen den hemska röklukt som slog emot mig när jag tittade på lägenheten första gången. Jag är väldigt glad att det blev omtapetserat - tapeterna som var där innan var nämligen lila och inte speciellt snygga på något sätt.

Tapeterna som jag fick att välja på var inte de mest inspirerande. Antingen BoråsTapeters Borosankollektion eller Ecos Decorama. Istället för att ta mig till någon tapetaffär för att kolla utbudet i verkligheten så tittade jag på nätet och "provtapetserade" i deras respektive program för detta.

Det närmaste vitt jag kom var Eco Decorama 4913 så den tapeten fick bilda bas. Ljusinsläppet i lägenheten är ganska dåligt och det behövde ljusas upp. Som tur var fanns det en relativt fin tapet att ha som fondvägg också, Eco Decorama 4965 - vit med svarta blommor. Sen var det bara att hoppas på att tapeterna var okej i verkligheten också.

Och resultatet syns ovan. Det blev faktiskt riktigt bra. Röklukten hade tack och lov också försvunnit.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
Jag är på jakt efter tapet 4913 från decorama men den har utgått. Du råkar inte ha någon rulle liggande kvar?!?
Med vänlig hälsning Gerd bengalning@hotmail.se

Maria sa...

Nej, var det någon rulle över så fick den stanna i övernattningslägenheten som jag flyttat ur för flera år sedan :)