söndag 21 februari 2010

Fototriss: Oväntat


Veckans Fototriss har temat "Oväntat". Och lite oväntat var det med all snö som kom på en gång den här helgen. När vi för första gången på länge gav oss ut på det som tidigare varit gräsmatta så hade vi snö upp mot midjan. Målet var att skotta snö från taket, något som jag då aldrig skulle trott att jag skulle behöva göra. Det var första gången som jag var på vårt tak dessutom, men det kändes som att det fanns en god chans att falla mjukt om olyckan skulle vara framme.

Lite svårt var det att ta sig fram i snön. Sambon fick kämpa sig upp igen.


Tre meter ner till marken. Fast med så mycket snö nedanför så kändes det inte så farligt.


Uppe på taket med en bra bit ner. Snö lyckades leta sig ner i stövlarna.

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Men jisses vad snö. Men ni måste väl bara skratta åt eländet...vad ska man annars göra.
Men en bra triss...oväntat att du skulle få vara uppe på taket 2010.

Ha d gott.

Unknown sa...

Bra fototriss - som en liten historia, men första bilden är nog bäst ändå.

Om du vill se roliga små bilar och enbenta oväntade bröllopspar och oväntade fickparkeringar, så titta in hos mig på min blogg.

Välkommen

Jah Hollis sa...

Ja, att det skulle komma sådana mängder måste ha varit oväntat.