tisdag 16 september 2008

Sushi på midsommarduk


I helgen firade vi min mors 65-årsdag. Med hjälp från min bror så hade de ordnat en fantastisk huvudrätt bestående av en mycket imponerande sushitallrik. Vackert upplagt var det också.

På sushibitarna var det bland annat nån slags mussla, smörfisk, bläckfisk, sejfilé, tonfisk och lax förstås. Jättegott! De får laga sushi åt mig igen när som helst! Gärna nu på en gång!

Det blev också premiäranvändning för tyget som hon köpte till en duk när vi var på Ljungbergs textiltryck. Det är inte något som jag skulle köpa själv men som midsommarduk hemma hos mina föräldrar passar det ju helt perfekt! Praktiskt är det också. Det är nämligen teflonbehandlat så vätskor och spill som hamnar på det sugs inte in i tyget utan stannar på ytan så att man bara kan torka bort det.

2 kommentarer:

Per sa...

any day! :)

tina | pepparochvanilj.se sa...

Guud va gott det ser ut!!!

Tack så mycket för din gulliga kommentar om att min blogg var trevlig!!! :D Ny bloggare som man är så är det extra kul med besökare som bryr sig om att kommentera!

Ha det gott!/Tina