onsdag 3 september 2008

Kontaktuttag i köket

En av detaljerna som jag känner mig ganska nöjd med i vårt kök är kontaktuttagen. Det tog ganska lång tid efter att vi renoverat köket innan vi hittade några som dög. De som satt där innan var vanliga vita.

Det bästa hade förstås varit att gömma de där kontaktuttagen någonstans där de inte syns, fast när vi renoverade köket så gjorde vi inte det. Förmodligen för att det hade varit för komplicerat att dra om ledningarna. Eller så glömde vi helt enkelt av det. Hur som helst så var två fula kontaktuttag kvar mitt på väggen över bänkytan.

Jag kollade i en massa affärer och på nätet efter snygga kontaktuttag. Jag fastnade för ett uttag med en gröntonad glasskiva bakom men när det visade sig att de kostade nästan 600 kronor styck så backade vi. Många av de billigare som jag hittade i metall tyckte jag såg så plastiga ut.

Så en dag så dök de här upp på ett oväntat ställe - netonnets lagerbutik. Perfekt! Passar bra in med ugn, spishäll och fläktkåpa.

1 kommentar:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilket snyggt eluttag! Det skulle vara jätte fint i min tvättstuga...hmmm...Netonnet sa du!? Intressant! :D

Ha det gott!/Tina