torsdag 11 september 2008

Lilla rummet


Det rum på ovanvåningen som vi använder minst kallar vi "lilla rummet". Det tjänar huvudsakligen som bibliotek och hyser även en garderob som vi använder för sopsortering. Rummet ligger nämligen precis intill köket.

Lilla rummet var det rum som vi började med att måla om, efter att vi hade renoverat köket. Det fick bli lite av ett försöksrum. Liksom vi nu gjort i sovrummet så målade vi tre väggar med Nordsjö pärla. Den fjärde väggen är en nougatbrun fondvägg. Här ville jag vara lite kreativ och målade ett träd på väggen med hjälp av en projektor till min sambos stora förtjusning (eh, eller nåt).


Så småningom kompletterade jag väggen med ett gäng vita ramar med fotografier som vi själva tagit. Det är ju bra att kunna byta ut dem med jämna mellanrum.

3 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

WOW! Vilket läckert träd!!! Super fint!

Ha det gott!/Tina

Unknown sa...

Maria; Ja det vore verkligen smidigt! :) Särskilt bra om man är velig av sig. Ja, det är en viss skillnad att möbelera med småttisarna. :D


Åh vilken underbar vägg ni har! Snyggt och personligt!

Mvh Malin /Inspiration & design

Anonym sa...

Hej, jag måste få höra, har du trädet kvar? Skulle du isf vilja maila en bild på det, gärna originalbilden du använde för att måla trädet :) min mamma vill måla ett träd och hittar bara din bild som ser fin ut :) tacksam för din hjälp
Med vänlig hälsning,
Therese
t_norlin@hotmail.com