fredag 29 augusti 2008

Ommålad stol


En idé jag fick när vi målade om sovrummet var att måla om en av våra gamla stolar i samma färg som fondväggen. När vi köpte ett nytt köksbord så blev det nämligen fyra vita stolar över från sambons gamla bord. Dessa stolar använder vi inte. De bara står i hallen och tvättstugan och tar plats. Så jag tyckte att jag lika gärna kunde måla om en av dem.

Först stötte jag på patrull. När jag bad att få måla om en stol så sa min sambo bara nej, nej och åter nej. Sen hänvisade han till att det inte ens var hans stolar utan hans mammas och att jag fick fråga henne om lov.

En dag i början av veckan så överraskade han mig genom att både ha slipat och grundmålat en stol för att jag skulle kunna måla om den. Efter att ha köpt lackfärg var det bara att sätta igång.

Så här såg stolen ut innan:



Och så här blev det efter ommålning och byte av tyg. Passar perfekt in i sovrummet:

2 kommentarer:

Camillas nya hem sa...

Jättefint! Jag blir så imponerad när jag ser sånt här, alla är så kreativa!

Hoppas du får en trevlig lördag...

Gårdsromantik sa...

Så snyggt - blev som värsta designerstolen!

Kram Maud