söndag 24 februari 2013

52 veckor - vecka 7 (11-17/2)



Fortfarande en vecka efter men jag hoppas vara ikapp imorgon igen. Förra veckan var jag gräsänka med sonen. Sambon gav mig min födelsedagspresent innan han for på jobbresa till Asien - ett SSD-kort till datorn som ska göra att den går snabbare. Välbehövligt. Tidigare veckan innan kom han också hem med fina rosor till mig vilket var gulligt och mycket uppskattat!

På måndagen gjorde jag en välbehövlig fruktsallad med massor av olika frukter. På tisdagen var det semmeldag och jag köpte en semla till mig själv. Gott! Sonen fick smaka lite och verkade uppskatta grädden.

Under veckan fick jag ett positivt besked angående ett jobb som jag sökt, vilket var väldigt roligt. Egentligen skulle det inte vara några problem att få det men saker händer i mitt liv vilket kunde ha komplicerat till det hela lite. Nu vet jag vad jag ska göra i maj i alla fall!

Sonen och jag åkte hem och hälsade på mina föräldrar och umgicks och blev bjudna på god mat. Jag gjorde en chokladtårta till min födelsedag och min syster med familj kom över till föräldrarna för kaffe och tårta innan de for vidare till ett biobesök i stan medan vi hjälptes åt att passa mina två yngsta systerbarn. Jag fick bland annat fina blommor och choklad så det blev en trevlig födelsedag trots sambons bortavaro.

Inga kommentarer: