måndag 3 december 2012

Fototriss: Detaljer


Veckans Fototriss har temat "Detaljer". Det är också den tvåhundrade omgången av fototrissen och därmed jubileum! Det firas med en tävling med fina priser från Coolstuff.

Jag blev så glad idag för jag fick äntligen min efterlängtade förtida julklapp som jag köpt till mig själv. Fraktad ända från Kanada. Det är ett silverhjärta som är något av det finaste jag sett i smyckesväg. Med betoning på hjärta. För det här är ett anatomiskt korrekt hjärta, bara cirka 1,5 cm stort men komplett med vener, kranskärl och första delen av stora kroppspulsådern. Det passar mig perfekt och jag är verkligen imponerad av hantverket som är makalöst detaljrikt.

15 kommentarer:

Violen sa...

Vilket fint hjärta med alla detaljer! Har aldrig sett något sådant tidigare! Förstår att du är lycklig över det!

Unknown sa...

vilken stark fototriss , häftig !!!

Gunvor sa...

Åhh vilken Triss! Underbart smycke!

Lena sa...

En riktigt läcker triss!

40plus sa...

Häftigt att så mycket detaljer finns med på ett 1,5 cm stort hjärta. Snygga bilder!

Janne sa...

Vackra makrobilder på ditt smycke, gillas.

Karoleen sa...

Fin triss! Snygga detaljer!

Siew Feun sa...

Mycket intressant smycke och jag tycker att du har full kontroll på ljussättningen! Fantastisk fin triss, Maria! Lycka till den här veckan!

Beppan sa...

Fina bilder på ett speciellt smycke!

Jessica Rambäck sa...

Oh, jag har aldrig sett något liknande. Härligt! Vilket hantverk. Och vad snyggt du fotat till din triss. :O)

Tortor sa...

Fina bilder på ett ovanligt motiv. Dessutom så litet.
Sedan ser jag att vi båda har bilder från Koberg o Tjolöholms slott.

Köpte en nyutkommen bok om naturreservat i Kungsbacka av Annette Seldén. Hon kan fota den flickan och det kan du med.
Riktigt snygg triss!
Ha de gott!
Tore

När Annie skriver sa...

Läskigt men vackert smycke! Perfekta detaljer. Underbar triss! ;-) Får mitt hjärta att klappa liiite extra...

Maria sa...

Tack för fina kommentarer!

Anonym sa...

Hej! Undrar var du köpt smycket ifrån? Väldigt fint :)

Maria sa...

Smycket är köpt i en Etsy-shop, LostApostle. Det finns mycket annat fint där också.

http://www.etsy.com/shop/LostApostle?ref=top_trail