tisdag 1 mars 2011

Macarons


Idag är ingen vanlig dag ... för idag är det min namnsdag. Det tog ett tag innan sambon kom på detta. Jag fick hinta lite om det. Inte för att namnsdagar är något vi firar men ändå. Jag övertalade i alla fall sambon om att vi kunde köpa macarons för att fira mig. Äntligen fick jag prova dessa vackra, men dyra, bakverk. Kanske lite överskattade men jag får se om jag ändrar mig imorgon när jag äter upp de två sista.

Jag passade på att rädda det jag kunde av min födelsedagsbukett som nu faktiskt blivit nästan ett par veckor gammal. Men några av blommorna håller fortfarande!

2 kommentarer:

Anna Nilsson sa...

Åh, jag som trodde du hade bakat själv och skulle tipsa om hur man gjorde...
Har själv tänkt att prova det någon gång och dina såg så perfekta (och goda) ut. :-)

Nåja, jag får ta mig i kragen och pyssla någon dag.

Grattis på namnsdagen i efterskott! ;-)

Maria sa...

Tyvärr, känns som det skulle ta ganska lång tid att miffla ihop sådana där men kanske någon gång ... Har funderat på att prova men det är ju bra att veta hur de ska smaka först :)