onsdag 10 november 2010

Frostnätter


De senaste dygnens kaos har fått mig att nästan längta tillbaka till vackra, soliga frostdagar. Här ligger det nu ett par decimeter snö på marken och nästan varenda björk är så nedtyngd av snö att de bildar spända bågar. Inte som i söndags alltså, då jag tog de här frostiga bilderna i min trädgård.



Den här lilla droppen ser nästan ut som en genomskinlig julgranskula. Tänk om man kunde ha sådana i stor skala i granen! Och samtidigt som jag postade det här inlägget första gången fick jag reda på att mina droppar är ett av de tio bidrag som valts ut bland alla fina tolkningar av temat cool i fototrissen. Kul!

Här kan man titta på övriga utvalda bidrag och rösta på det man tycker är bäst.

2 kommentarer:

Lisa sa...

oootroligt fin blogg och otroligt fina bilder!! vad duktig du är!! den här bloggen kommer jag verkligen att följa.. du inspirerar!

mvh Lisa.A

Maria sa...

Tack för den fina kommentaren! Roligt att läsa :)