tisdag 23 november 2010

Fototriss: En resa


Veckans Fototriss har temat En resa och den här gången kan någon också vinna ett presentkort hos Solresor. Sommarens semesterresa gick till Paris, en fantastisk stad som jag fick uppleva för första gången. Under tre dagar hann vi med en del av de vanliga turistmålen.

En annan plats som lockar mig är Syditalien. Eller kanske Rom eller Sicilien ... Varma platser att drömma sig bort till nu när snön faller tät utanför fönstret.

Något man knappast missar i Paris är förstås Eiffeltornet.


Paris vackraste bro med fantastiska bropelare går över Seine, Pont Alexandre III.


Katakomberna är en absurd plats som är mycket sevärd men inget för känsliga. Här finns miljontals skelett staplade i l´Ossuaire Municipal. Slutet på resan, kan man säga.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Att Eiffel byggde sitt torn i Guld är inte hela sanningen kanske men vilken otrolig bild!!!

Marie sa...

Jag ville inte alls vara anonym med ovan kommentar om Guld-bygget...

Maria sa...

Solen sken upp tornet på ett vackert sätt den dagen. Annars är förstås Eiffeltornet brunt. :)

Mia sa...

Så vacker den första bilden är! Fin triss

Carola sa...

Jättefina bilder! Jag gillar himlen på de första bilderna. Den sista bilden är häftig och skrämmande. Bra gjort!

LEna Norgren sa...

Eiffeltornet är ju magiskt vackert!!!!Katakomberna har jag missat men det blir nästa gång jag är i PAris helt klart!