torsdag 3 juni 2010

Iste i solen


Idag var det en perfekt dag för att luta sig tillbaka och dricka iste i solen. Och det hade jag möjlighet till eftersom jag varit sjuk den här veckan. En förkylning som gav mig akut stämbandsinflammation och rösten försvann. Nu är rösten tillbaka, åtminstone delvis, så imorgon är det dags att arbeta igen.

Nu har vi bott här i tre år och under den tiden har jag saknat en naturlig sittplats på altanen på baksidan. I år har jag piffat lite så att man kan gå ut där och sätta sig och till exempel äta frukost när det är skugga på framsidan. Några timmar har jag ägnat åt att tvätta altanräcket. Det målade vi om för två år sedan men det syns inte ... otacksamt arbete.

Hela altanen skulle egentligen behöva byggas om. Den har satt sig och lutar in mot huset. Dessutom är den murken här och var. Men det är inte prioriterat.


Till altanen på baksidan har jag köpt:

* Soffan Väderö - 699:- på Ikea.
* Litet bord - 199:- på Jula.
* En lite större buxbom - 199:- på Blomsterlandet.

Igår hann jag äntligen med att snygga till häcken på baksidan också. Helt och hållet jämnt blev det väl inte men bra mycket bättre än förut. Vår nya häcksax med sladd visade sig vara riktigt bra, om än något tung om man ska lyfta den i axelhöjd.

Inga kommentarer: