tisdag 10 februari 2009

Projekt trappa

Vårt trapprojekt fortsätter efter ett lite längre uppehåll. Vi målade trappräcket i vardagsrummet vitt och sedan stannade det vid det för ett tag. Nu är det trappan nere i hallen som vi börjat ta itu med.

Jag tycker att det ser ut lite som en bur där nere och det vill jag ändra på. Dessutom ska resten av furutrappan bli vit. Helst skulle jag vilja bygga in trappan också så att man kan ha ett litet förrådsutrymme under den men jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Det är dessutom ett lite större projekt än vad vi har tid med just nu. Men kanske så småningom!

Så här såg det ut från början (dessutom lite stökigt ...):

2 kommentarer:

saravillfara sa...

Vi har också en trapp som jag vill göra om.
Men jag bävar för allt jobb med det, så därför har vi inte ens börjat ännu...
Er trapp kommer säkert att bli toppensnygg den dagen det blir av!

http://saravillfara.se/

Maria sa...

Tack, jag hoppas den blir det! Dagen verkar kommen ... :)